Köpvillkor

Betalning
Vi accepterar betalningar via följande betalningssätt:

Klarna Checkout 
- 14 dagars faktura, PIX, 6-24 månaders finansiering,
direktdebitering med BankID, banköverföring,VISA, Mastercard, Amex
Swish
Till nummer: 123 438 45 82 När vi mottagit din betalning skickas din order. 

 (Om betalningen inte kommit in inom 3 dagar förbehåller vi oss rätten att avbryta din beställning).


Ångerrätt
Enligt distans och hemförsäljningslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Om kunden ångrar sig måste kunden meddela oss.
För att kunden ska kunna skicka tillbaka varan måste varan vara oanvänd.
Vi rekommenderar att varan skickas tillbaka i originalemballaget.
Vid retur debiteras 199kr i fraktkostnad till och från kunden.
 
Återbetalning
Vi betalar tillbaka hela summan som kunden betalat för varan inom 30 dagar efter att vi tagit emot varan.
Om kundens vara skulle vara fel eller trasig så står vi för kostnaderna och vi skickar en ny vara gratis. Dock är det viktigt att kunden har kvar orderbekräftelsen så att kunden kan bekräfta att varan är köpt hos oss.
 
Ej hämtade/feladresserade paket
Det är viktigt att du som kund hämtar ut paketet i tid. Speditören skickar alltid ut minst två stycken påminnelser via brev. Dessa påminnelser är något som speditören debiterar oss för. Om paketet inte hämtas ut är det kunden som får stå för dessa kostnader samt fraktkostnaderna tillbaka till oss. Kunden bär även ansvaret för eventuella skador i frakten tillbaka. Vi har en hanteringsavgift på 195kr som täcker alla dessa kostnader oavsett storlek på paketet. Dessa villkor gäller även vid feladressering. Det är därför viktigt att du som kund har uppdaterat din adress hos Klarna som är vår betaltjänst. Detta kan du göra direkt i kassan eller genom att ringa Klarna på 08-120 120 10.

Leverans
För leveranser inom Sverige levererar DHL direkt till kunden. Om paketet inte får plats i brevlådan så hängs det på dörren eller ställs av utanför dörren. DHL ansvarar för godset under transporten. Väl framme hos kund skannas paketet och godsets ansvar läggs över på kunden. Vid returer eller försvunna försändelser måste kund kontakta oss inom 30 dagar efter orderdatum för att vi skall kunna hjälpa till och eventuellt utreda en försvunnen försändelse.

Personuppgifter
Kundens uppgifter lagras i var enskild order som görs. Dom uppgifter som lagras är namn, adress, postnummer, ort, mobilnummer,
 e-postadress. Vi kan när som helst ta bort uppgifterna på kunds begäran. Allt som behövs är att kunden skickar in ett mejl till info@mikrofiber.se och begär detta. Efter att det är gjort så kan ingen historik hämtas om kundens tidigare ordrar. Uppgifterna lämnas endast över till speditör för att möjliggöra leverans till kunden. Vi säljer aldrig kundens uppgifter till annonsföretag eller liknande. När kunden lägger en beställning läggs också kundens e-postadress till i vår rabattkods lista. Kunden kan när som helst avregistrera sig från listan genom att skicka oss ett mejl på info@mikrofiber.se och begära detta.

Företagsinformation
Mikrofiber.se ägs av sin helhet av CJ-Trading AB
Organisationsnummer: 559241-7140